Artykuł sponsorowany

Wybór firmy remontowej. Na co zwrócić uwagę?

Wybór firmy remontowej. Na co zwrócić uwagę?

Marzą Ci się zmiany w mieszkaniu i jesteś na etapie poszukiwania firmy remontowej? Jeśli tak, to jedno jest pewne – stoisz przed bardzo odpowiedzialnym zadaniem. Nie wiesz, na co zwrócić uwagę, by wybrać najlepiej? Z naszego dzisiejszego wpisu dowiesz się, jak spośród wszystkich firm remontowych wyselekcjonować najlepszą ekipę do remontu mieszkania!

Jakie pytania zadać ekipie remontowo-budowlanej?

Przede wszystkim powinieneś rozpocząć od określenia swoich potrzeb. Remonty mieszkań dzielą się na drobne odświeżenie ścian czy podłóg oraz całkowitą zmianę wnętrza. W przypadku radykalnych zmian ogromne znaczenie ma zatem koszt firmy remontowej, ale także jej doświadczenie i umiejętności. Dlatego też bardzo ważne jest dokładne przestudiowanie rynku. Następnie należy wybrać kilka firm, skontaktować się z nimi i ustalić wszelkie szczegóły. Bardzo ważne jest, by zrobić dokładny rekonesans, rozmówić się z przynajmniej trzema-czterema ekipami i zdobyć od nich wyceny. Bardzo często pomiędzy jedną a drugą firmą o takich samych umiejętnościach różnice w cenie mogą wynosić nawet kilkanaście tysięcy złotych! Na jakie zatem pytania powinna odpowiedzieć firma remontowa, zanim zostanie ostatecznie wybrana?

Przeczytaj również: Jak odnowić mieszkanie z rynku wtórnego?

1. Czas i koszt remontu

Remonty mieszkań mają to do siebie, że potrafią ciągnąć się w nieskończoność. A gdzieś mieszkać trzeba. Dlatego najważniejsze przed rozpoczęciem jakichkolwiek negocjacji jest określenie czasu i kosztu remontu mieszkania. Oczywiście należy wziąć pod uwagę, że niektóre prace mogą się opóźnić ze względu na problemy logistyczne czy braki w zaopatrzeniu. Zawsze należy liczyć się z 1-2 tygodniowym poślizgiem. Jednak nie powinien on wynosić kilku miesięcy, co – niestety – bardzo często zdarza się w przypadku gorszych firm remontowych.

2. Doświadczenie ekipy remontowej

Doświadczona firma remontowa to klucz do sukcesu. Ekipa składająca się z kilku specjalistów, którzy od lat mają fach w ręku, szybko i sprawnie poradzi sobie z całym remontem. Nie tylko wykonają swoją pracę profesjonalnie, ale także podpowiedzą w wyborze najlepszych rozwiązań czy materiałów. Dlatego też kolejnym krokiem powinno być dopytanie ekipy o doświadczenie w podobnych realizacjach.

3. Ubezpieczenie ekipy remontowej

Ubezpieczenie OC firmy remontowej jest niezwykle ważne i bezwzględnie należy o nie dopytać. Niestety wiele ekip nie posiada własnego OC. Jeśli podczas remontu ekipa zaleje mieszkanie sąsiada z dołu, ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania. Jeśli zależy Ci na danej ekipie, jednak nie posiada ona OC – możecie podzielić się kosztami po połowie. Nie powinieneś jednak rozpoczynać współpracy z ekipą remontową bez ubezpieczenia

4. Odpowiednia umowa

Zabezpieczeniem dla obydwu stron jest umowa. Firma remontowa, która nie chce jej sporządzić, nie jest wiarygodna. W końcu w takim dokumencie znajdują się wszelkie ustalenia, informacje o kosztach, terminach, zakresie prac czy standardzie wykonania. Umowa na prace remontowe mieszkania jest niezbędnym dokumentem, bez którego właścicielowi nieruchomości trudno będzie rościć jakiekolwiek pretensje do ekipy po zakończeniu prac.

Koszt remontu mieszkania

Bardzo ważną kwestią jest oczywiście koszt remontu mieszkania. Sporządzenie dobrego planu całego przedsięwzięcia wraz z wykazem prac oraz ilością niezbędnych materiałów pozwala oszacować większość kosztów. Od czego zależy cena remontu mieszkania? Jak mówi specjalista z firmy PW Marko – usługi remontowo-budowlane z Elbląga:

Koszt remontu dzieli się na koszt materiałów i robocizny. Jeśli chodzi o same materiały, można polować na promocje i robić większe zakupy na raz tak, by uzyskać rabat. Oczywiście ekipy remontowo-budowlane bardzo często dysponują swoimi zniżkami i lepszymi cenami. Dlatego też wiele materiałów budowlanych może zostać dostarczonych przez nie. Co więcej, wiele firm – w tym nasza – oferuje również transport wszystkich materiałów budowlanych. Jeśli chodzi o koszt robocizny, różni się on w zależności od zakresu prac oraz lokalizacji. Warto mieć na uwadze, że koszt dojazdu zazwyczaj pokrywany jest przez zleceniodawcę. Cena robocizny to nie tylko wynikowa renomy oraz jakości. Bardzo często firmy same dyktują swoje stawki i wcale nie ma to związku z jakością. Dlatego też warto bazować nie tylko na dobrych opiniach, ale też korzystać z usług specjalistów polecanych przez znajomych.

Dobra firma remontowa – czyli jaka?

Odpowiedzmy sobie zatem na najważniejsze pytanie. Dobra firma remontowa, czyli jaka? Przede wszystkim dobra ekipa powinna składać się z kilku doświadczonych fachowców. Trudno wyobrazić sobie, by osoba specjalizująca się w układaniu płytek potrafiła jednocześnie zmienić hydraulikę w całym mieszkaniu oraz zmodyfikować elektrykę. Dobra ekipa remontowa korzysta z narzędzi i materiałów wysokiej jakości, a do tego posiada własny sprzęt i nie musi korzystać z usług wypożyczalni, co generuje dodatkowy koszt. Podstawą udanej współpracy jest także kontakt z ekipą remontową. Jeśli już na etapie wyceny remontu mieszkania firma nie odbiera telefonów i nie oddzwania – lepiej z niej zrezygnować. Warto też pamiętać, że nie należy sugerować się ceną. Dobra ekipa nie musi być wcale najdroższa na rynku.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.